خدمت سربازی

مشمولان غایب دارای فرزند معلول ذهنی از خدمت سربازی معاف می‌شوند

خبرگزاری ایرنا : معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: هر یک از مشمولان غایب که دارای فرزند معلول ذهنی باشند، از خدمت سربازی معاف می شوند.
سرهنگ حسن رستمیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این دسته از مشمولان غایب که دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان‌ باشند، با تایید نوع و شدت معلولیت از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی رده‌های وظیفه عمومی، از خدمت سربازی معاف می شوند.
وی اضافه کرد: به منظور حمایت بیشتر از معلولان و خانواده‌های آنان، این امکان فراهم شده تا این دسته مشمولان که تاکنون به هر دلیل غیبت کرده و وضعیت خدمتی خود را مشخص نکرده‌اند، بتوانند برای معافیت از خدمت سربازی اقدام کنند.
سرهنگ رستمیان با تاکید بر اینکه این مساعدت تنها شامل معلولیت‌های ذهنی و ناتوان کننده است، بیان داشت: نوع معلولیت و شدت آن ابتدا باید از سوی سازمان بهزیستی تایید شود و سپس پرونده این مشمولان پس از ثبت درخواست معافیت در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) و ارسال دعوت نامه از سوی وظیفه عمومی برای مشمول، در شورای پزشکی رده‌های وظیفه عمومی بررسی و در صورت تایید، در سیر مراحل رسیدگی و صدورکارت معافیت قرار خواهد گرفت.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان، اضافه کرد: شرط اصلی برای تایید همه معافیت‌های مربوط به معلولان در سازمان بهزیستی، مراقبت از آنان در کانون خانواده است که این امر منطبق با روح قانون و اصل توانمندسازی خانواده‌ها برای حمایت و نگهداری معلولان است.
با اصلاح برخی از مواد قانون خدمت وظیفه عمومی در آبان ۱۳۹۰، بخشی از آیین نامه اجرایی پزشکی نیز تغییر کرده است و نیاز است اذهان عمومی با آیین نامه معافیت پزشکی جدید آشنایی بیشتری پیدا کند و سازمان نظام وظیفه عمومی نیز به همین منظور، در قالب اطلاعیه‌های مختلف، به مواردی از معافیت پزشکی که عمومیت بیشتری دارند، می‌پردازد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − نه =