خروج از کشور

مشاوره خروج از کشور مشمولین – مشاوره اینترنتی خدمت سربازی

مشاوره خروج از کشور مشمولین سربازی

مشاوره اینترنتی خدمت سربازی

شما مخاطبان عزیز می توانید هر گونه سوالات مرتبط خود با خروج از کشور را از طریق قسمت نظرات همین نوشته مطرح نمایید.

سوالات شما در زودترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد.

 

برای پاسخ دادن به سوالات شما لازم است مبلغ 10.000 تومان را از طریق فرم ذیل واریز نمایید. سپس سوال خود را از طریق بخش نظرات بپرسید.  سوال شما در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.

 

در صورتی که خارج از ایران هستید و امکان پرداخت ریالی ندارید اینجا (مشاوره اینترنتی خدمت سربازی ویژه ایرانیان خارج از کشور) را کلیک نمایید.

 

در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید با ایمیل info@naghsheyerah.ir در ارتباط باشید.

 

نکته مهم: لازم به ذکر است این سایت هیچ گونه وابستگی به سازمان وظیفه عمومی ندارد.

 

 

تیم مشاوره اینترنتی خدمت سربازی وبسایت نقشه راه

واحد مشاوره خروج از کشور مشمولین

برای دسترسی به مشاوره اینترنتی خدمت سربازی در دیگر زمینه ها ( معافیت پزشکی ، معافیت تحصیلی ، معافیت کفالت ، اعزام به خدمت و خرید خدمت طرح جریمه مشمولان غایب ) روی لینک زیر کلیک نمایید.

مشاوره اینترنتی خدمت سربازی

79 پاسخ
  1. مهدی
    مهدی می گوید:

    سلام. خسته نباشید!
    من دانشجوی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی سال گذشته هستم و الان در فرجه یک ساله بعد از فارغ التحصیلی من رو به اتمام می باشد. من از یکی از دانشگاه های امریکا برای مقطع دکتری مستقیم پذیرش دارم ولی چون شرایط به خاطر کرونا ناپایدار است میخواهم از طریق کنکور وارد مقطع کارشناسی ارشد در ایران شوم و در حین تحصیل برای گرفتن ویزا امریکا اقدام کنم و بعد از گرفتن ویزا، از دانشگاه ارشد انصراف داده و با پذیرش امریکا برای مقطع دکتری درخواست معافیت تحصیلی دهم. میخواستم ببینم از آنجایی که من فرجه ی یکساله بعد از فارغ التحصیلی خود را مصرف کرده ام, ایا انصراف از مقطع ارشد مشکلی برای گرفتن معافیت تحصیلی دکتری پس از انصراف ایجاد می کند یا خیر؟
    با تشکر

    پاسخ
  2. سید علیرضا شاهوران
    سید علیرضا شاهوران می گوید:

    من تیر ماه از دانشگاه پزشکی مجارستان مدرک پزشکی رو گرفتم و فارغ‌التحصیل شدم. از سال 90 خارج از ایران هستم ولی در این سالها غیبت نداشتم و با معافیت تحصیلی به ایران سفر میکردم. الان در پاسپورت تا 31 شهریور ماه مهر اجازه خروج دانشجویی دارم( سه بار خروج در سال حداکثر اقامت در ایران 4 ماه) الان برای دیدن خانواده ایران هستم. برای سفر مجدد به ایران بعد از 31 شهریور ماه چه راه هایی دارم؟ نظام وظیفه گفته یک سال فرجه ورود و خروج بعد از فارغ التحصیلی هست و باید وزارت بهداشت مدرک منو تایید کنه ولی وزارت بهداشت میگه ارزشیابی مدرک 2 سال طول میکشه. هیچ کدوم جواب درستی به من نمیدن. برای گرفتن این فرجه بعد از فارغ التحصیلی باید دقیقا چه کار کنم؟ اگر امکانش وجود نداشته باشه آیا با گذاشتن وثیقه میتونم از ایران حارج بشم؟
    سوال بعدی راجع به این مهر خروج دانشجویی هست. اگر تا قبل از تاریخ قید شده 31 شهریور از کشور خارج بشم ولی مدت اقامتم در ایران کمی بیشتر از 4 ماه بشه( 4 ماه و دو هفته) آیا برای من مشکلی پیش میاد؟ ممنون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      تا جایی که ما میدونیم، راهی برای ورود و خروج بعد از فارغ التحصیلی وجود نداره و چیزی به اسم فرجه وجود نداره. در حقیقت در زمان یک ساله فرجه نیز میبایستی وضعیت خدمت شما مشخص باشه که بتونید برید و بیاید. یعنی یا باید دانشگاه بعدی رو ثبت نام کنید و یا دفترچه اعزام ارسال کنید.
      در قانون ذکر شده حداکثر چهار ماه. برای بیشترش عملا شانسیه که بهتون گیر بدن یا ندن. ولی قانونی نیست.

      پاسخ
  3. یاسین
    یاسین می گوید:

    سلام من یک سوال داشتم من امسال کنکوردارمو18سالم میخواستم برای تابستان برم به کشورعراق برای تفریح غیرعلمی برای مدت 3یا6ماه برای قراردادن وثیقه سندخونه روقبول نمیکنندیافقط بایدپول نقدباشه؟

    پاسخ
  4. محمد جبلی
    محمد جبلی می گوید:

    با سلام
    من دانشجوی دکتری هستم در آمریکا و دارای معافیت تحصیلی تا 1403. از دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن مهر و اجازه خروج دانشجویی گرفتم و حدود 4 ماه پیش اومدم ایران. چون منتظر ویزای جدید آمریکا هستم، دانشگاه بهم اجازه داده از ایران کلاس ها رو بگذرونم و نیازی به گرفتن مرخصی نبوده. پس الان 4 ماهه ایرانم ولی هنوز دانشجو هم هستم آمریکا.
    مهری خروج دانشجوی من نوشته اجازه دارم از مهر پارسال تا آخر شهریور امسال 3 بار از کشور خارج بشم به شرط اینکه مدت اقامتم بیشتر از 4 ماه نباشه مجموعا.
    حالا سوال من اینه: من دی ماه سال قبل اومدم و روز دیگه مهلت 4 ماهه من تموم میشه و باید از کشور قبلش خارج بشم وگرنه اون مهر خروج رو از دست میدم و باید دوباره با نامه و شورا و … درخواست اجازه خروج بدم. دیروز رفتم اداره گذرنامه و حرف عجیبی شنیدم، که میخوام از صحتش اینجا مطمئن بشم. یکی از مامورین پشت باجه ی اداره گذرنامه بهم گفت که باید تا قبل از اتمام 4 ماه خارج بشم از کشور، ولی اگر برم بیرون و بالافاصله برگردم ایران، دوباره میتونم چند ماه ایران باشم و اگر خواستم خارج بشم از همون مهر خروج میتونم استفاده کنم. و دلیل این اتفاق رو هم این بیان کرد که چون دفعه پیش که اومدم ایران توی دی ماه سال قبل بوده، چند روز دیگه مهلت 4 ماهه سال قبلم تموم میشه و اگر برم خارج و برگردم چند روز بعد، مهلت 4 ماهه جدیدی که مربوط به سال 98 هست رو دوباره خواهم داشت. یعنی منظور این بود که چون 4 ماهی که الان مهلتم تموم میشه توی سال شمسی قبلی شروع شده، الان برم و بیام یه چهارماه دیگه میتونم ایران بمونم چون در سال شمسی جدید هست.

    میشه لطفا این نظر رو بررسی کنید و بگید که آیا من اگه برم یه جایی مثل ارمنستان و دو روز بعد برگردم واقعا دوباره میتونم چند ماه ایران بمونم یا نه؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام و وقت بخیر
      تا جایی که ما اطلاع داریم، این فرصت، سالی دو بار و مجموعا سه ماه می باشد. اگر از کشور خارج بشید و برگردید، یکی از ورود به کشورها براتون استفاده میشه و سه ماه براتون شروع میشه. حرف اداره گذرنامه درسته. فقط دقت کنید که فروردین 98 هم احتمالا از سه ماه امسالتون حساب میشه. اما باید مجدد مهر کنسولگری امریکا رو بگیرید و ارمنستان نمیتونید برید.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
    • مهراب رستمی منش
      مهراب رستمی منش می گوید:

      سلام من شهریور 98 هجده سالم میشه و الان دانش آموزم
      آیا برای خروج از کشور باید وثیقه بزارم ؟

      پاسخ
  5. ماهان
    ماهان می گوید:

    سلام,
    برای سفر به کشوری مثل ترکیه که ویزا لازم نداره باید وثیقه رو چطور پرداخت کنیم؟ یعنی بلیط رو بخریم و به نظام وظیفه ببریم و به عنوان سفر تفریحی ۱۵ میلیون پرداخت کنیم؟ و بعد چه مدت مجاز به خروج هستیم از زمان پرداخت؟
    از زمانی که بخوایم اقدام کنیم چقدر زمان میبره این پروسه و ظرف چند روز مجاز به خروج میشیم؟
    اگر کسی غیبت داشته باشه هیچ راهی برای خروجش وجود نداره؟
    اگر کسی خارج از ایران به دنیا اومده باشه خدمت بهش تعلق میگیره اصلا؟
    ممنون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      ازسایت evazife.police.ir زمان خروجتون رو انتخاب کنید. از تاریخ ثبتی، یک ماه به شما مهلت خروج و بازگشت داده میشه. پروسه ش بین سه تا هفت روز طول میکشه.
      اگر غیبت داشته باشید نمیتونید از کشور خارج بشید.
      اگر شناسنامه ایرانی داشته باشید، مشمول خدمت وظیفه عمومی میشوید.

      پاسخ
  6. علی
    علی می گوید:

    شناسه واریز: 13012997022
    سلام من 21 سالمه و یه سال پیش از دانشگاه انصراف دادم الان یک سال غیبت سربازی دارم. من شرایط اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری آمریکا رو کاملا مطالعه کردم. الان من مثلا 100 هزار دلار اولیه یا هر مبلغی که نیاز داره رو داشته باشم چطوری میتونم اقامت بگیرم؟ با توجه به اینکه غیبت سربازی دارم. البته اینو گفتن که می تونم. ولی مسئله مهم تر از موقعی که شروع کنم برم دنبال کاراش چقدر طول میکشه تا مراحل کارش تموم بشه؟ اگه مشکل مالی کلا نداشته باشم. و سوال دومم اینه که با دعوت نامه ای چیزی راهی به جز پول زیاد هم هست که با وضعیت الان من بتونم برم؟ اگه چه شرایطی پیش بیاد میتونم با غیبت سربازیم از ایران خارج بشم؟ ( مثلا دعوت نامه میشه یا … ) ممنون.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      ببینید، این که چطور اقامت بگیرید در حوزه تخصص ما نیست. حوزه تخصصی ما مسائل مربوط به سربازی و نظام وظیفه س.
      در مورد شما هم باید این رو خدمتتون عرض کنیم که فردی که غیبت سربازی داشته باشه نمیتونه از کشور به صورت قانونی خارج بشه. چه دعوت نامه داشته باشید، چه اقامت گرفته باشید و …

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
      • علی
        علی می گوید:

        من پاسپورت دادم ولی تاریخش گذشته. پاسپورتم رو هم نمیتونم تمدید کنم؟ با شرایط بالا…

        پاسخ
  7. Javad
    Javad می گوید:

    سلام من ترم 7 دانشگاه بهمن که بیاد ترم هشت میرم میخاستم سال بعد کنکور شرکت کنم اگه قبول شدم از اینجا انصراف بدم برم دانشگاه جدید تاحالا انصراف ندادم
    برام معافیت دوباره تحصیلی میدن یا نه ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      بله، در طول تحصیل می توانید یک بار انصراف بدید و مجدد در همان مقطع یا مقطع بالاتر ثبتنام کنید. معافیت تحصیلی شاملتان می شود.

      پاسخ
  8. Navid
    Navid می گوید:

    من تازه تصمیم گرفتم که برای تحصیل در مقطع ارشد توی یه کشور دیگه اقدام کنم. البته ترجیح میدادم برای کار بتونم برم ولی با توجه به شرایط سربازی ظاهرا نمیتونم از کشور خارج شم و باید اول تکلیف خدمتم مشخص بشه (اگه راهی هم برای خروج مشمولین سربازی برای کار وجود داره ممنون میشم در اختیارم قرار بدین). برای همین به فکر معافیت تحصیلی توی خارج افتادم که حداقل چند سال توی خارج زندگی و تحصیل کنم بعد تصمیم بگیرم که میخام با سربازیم چیکار کنم (معمولا چیکار میکنن برای اینکه بتونن سربازی رو یه جوری بپیچونن و مستقیم بعد از تحصیل اقامت بگیرن). چون تازه تصمیم به خروج گرفتم در حال حاضر مدرک هم زبان ندارم و هنوز دقیق نمیدونم میخام به کدوم کشور سفر کنم. با توجه به این که من تیر ۹۷ فارغ التحصیل شدم و الان مشمول هستم و در حال حاضر توی فرجه ی یک ساله بعد از فارغ التحصیلی قرار دارم میخاستم بدونم با توجه با این که فرآیند اپلای بیشتر ازین تایم طول میکشه و من میفتم توی غیبت میتونم برای ارشد توی آلمان اقدام کنم؟ آیا باید الان توی یک دانشگاهی برای ارشد ثبت نام کنم تا بتونم معافیت تحصیلی بگیرم بعد توی اون تایم کارای زبان و پذیرش دانشگاه خارج رو انجام بدم و بعد که پذیرش اوکی شد انصراف بدم و برای دانشگاه خارج معافیت تحصیلی بگیرم ؟ آیا اینکار امکان پذیره ؟ اگه آره چقدر طول میکشه فرآیندش و چقد هزینه داره ؟ اصن از کجا باید شروع کنم ؟ اگه امکان پذیر نیست چه راه دیگه ای وجود داره برای اینکار ؟ اصن توی کدوم دانشگاه توی ایران در حال حاضر میتونم ثبت نام کنم‌؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      راهی برای خروج کاری وجود نداره. راهی هم برای پیچوندن سربازی و گرفتن اقامت دائم وجود نداره. یعنی شما میتونید بدون سربازی اقامت بگیرید، اما این سمت غیبت میخورید و تا 5 سال نمیتونید برگردید کشور. بعد 5 سال غیبت و زندگی در خارج کشور، میتونید سالی 2 باز و مجموعا 3 ماه بیاید ایران و برید.
      اگر میخواهید معافیت تحصیلی بگیرید، یه دانشگاه بدون کنکور برای ارشد ثبتنام کنید، با معافیت تحصیلیتون برید خارج و پذیرش بگیرید، بعد از اینور انصراف بدید و اونجا ثبتنام کنید. اونموقع میتونید با گذاشتن وثیقه 20 میلیونی برید و تحصیل کنید. اما بازم سربازی سر جاشه و اگر پس از اتمام تحصیل برنگردید، وثیقه تون ضبط میشه.

      پاسخ
  9. علی
    علی می گوید:

    سلام خسته نباشید من امسال کنکور ندادم و موندم پشت کنکور و الان 19 سال دارم و میخوام درخواست خروج از کشور بدم و معافیت تحصیلی من تا سال 98 هست و الان من در هیچ دانشگاهی ثبت نام نکرده ام آیا من وقتی در خواست خروج از کشور بدم معافیت تحصیلی من از طریق مدرسه که دارم تایید میشه یا نه ؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      خیر. تایید نمیشه. یا باید دانشگاه ثبت نام کنید و یا دفترچه اعزام بفرستید. در صورت فرستادن دفترچه اعزام، تا یک ماه قبل از تاریخ اعزام میتونید با گذاشتن وثیقه از کشور خارج بشید.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      در ضمن، شما دوبار برای ما واریز کردید، شماره کارت بذارید تا مبلغ اضافه براتون برگردونده بشه.

      پاسخ
  10. Behrooz
    Behrooz می گوید:

    سلام
    من وثیقه 15میلیونی گذاشتم و میخام برم اذربایجان و موقع تحویل پاسپورت تو یه کاغذ نوشته بود که کشور مقصد اذربایجان, میخاستم ببینم از اذربایجان میتونم برم کشور روسیه یا گرجستان بعد از اونجا برگردم اذربایجان بعد ایران ایا واسم مشکلی پیش میاد؟این کار غیر قانونیه؟؟یعنی وثیقه که گذاشتم دولت ضبط میکنه؟
    دوم اینکه من اگه بخام واس بار دوم برم کشور خارجی میتونم برم یانه؟بنده تمام واحدهامو پاس کردم(لیسانس)ولی هنوز با دانشگاه تسویه نکردم و تا سال98/6معافیت تحصیلی دارم،میتونم دوباره اقدام به خروج کنم یا اینکه نمیزارن؟
    سوم اینکه شرایط گذاشتن وثیقه 20میلیونی برای ادامه تحصیل چیه باید به کجا مراجعه کنم واسه گرفتن معافیت تحصیلی باید دانشگاه مقصد(باکو)پذیرش بده تا بتونم معافیت تحصیلی بگیرم از ایران
    چهارم اینکه بعد اینکه تو دانشگاه خارج از کشور پذیرش گرفتم باید اونجا سه سال اقامت داشته باشم یا میتونم هر سال بیام ایران و برم؟؟
    خیلی ببخشین که سوالاتم طولانی شد.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      در مورد سوال اولتون، کاملا قانونیه و مشکلی به وجود نمیاد. فقط در تاریخ اعلام شده به کشور برگردید.
      در مورد سوال دوم، تا زمانی که فارغ التحصیل نشدید، میتونید با گذاشتن وثیقه هر چند بار که میخواهید از کشور خارج بشید. اما اگر فارغ التحصیل بشید، باید وضعیت خدمتتون رو مشخص کنید تا بتونید از کشور خارج بشید. یعنی یا دفترچه بفرستید و یا دوباره دانشگاه ثبت نام کنید.
      سوال سوم، اول پذیرشتون رو از دانشگاه مقصد بگیرید، بیاید وزارت علوم تاییدش کنید، اونوقت میتونید با گذاشتن وثیقه 20 میلیونی برید و ادامه تحصیل بدید.
      چهارم، سه سال اقامت برای کسانی است که غیبت دارن، شما معافیت تحصیلی داشته باشید، هر قدر که بخواهید میتونید بیاید و برید.

      پاسخ
  11. 09128597005
    09128597005 می گوید:

    با سلام
    من كنكور دادم و منتظر اعلام نتيجه هستم و تا ٣١ شهريور ماه نامه ى اشتغال به تحصيل را دارم و معافيت تحصيلى من از اول مهر امسال به مدت يك سال ميباشد .
    ميخواستم ببينم تا قبل از ٣١ شهريور و يا در زمان معافيت تحصيلى ، امكان صفر تفريحى كوتاه مدت به خارج از كشور وجود دارد ؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      اگر منظورتون از معافیت تحصیلی ای که دارید اینه که در فرجه یک ساله فارغ التحصیلیتون هستین، باید یا مجدد دانشگاه ثبت نام کنید تا معافیت تحصیلی بگیرید و یا دفترچه اعزام بفرستید تا بتونید از کشور خارج باشید.
      اما اگر در حال حاضر دانشجو هستید، با گذاشتن وثیقه میتونید به راحتی از کشور خارج بشید.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          عرض کردم خدمتتون
          اگر دانشجو هستید بله،
          اما اگر فارغ التحصیل شده اید، اول باید وضعیت خدمتتون مشخص بشه. یعنی یا دوباره معافیت از تحصیل بگیرید یا دفترچه اعزام بفرستید تا بتونید از کشور خارج بشید.

          پاسخ
  12. arian
    arian می گوید:

    سلام
    من وثيقه خروج از كشور رو گذاشتم ولى از كشور خارج نشدم
    از زمان برگشت ثبت شده هم ٣٠ رو گذشته و پول به حساب برنگشته
    الان برم نظام وظيفه پول رو برميگردونن؟
    محروم ميشم از مسافرت؟
    بازم ميگم از كشور خارج نشدم

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      بله، برید نظام وظیفه یا پلیس +10 و موضوع رو اعلام کنید. وثیقه تون رو برمیگردونن و هیچ محرومیت از سفری هم براتون وجود نداره.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
      • Hamid
        Hamid می گوید:

        سلام
        من امسال يعنى سال ٩٧ كنكور دادم و انتخاب رشته كردم و منتظر اعلام نتايج هستم
        در برگه ى معافيت تحصيلى من نوشته شده كه تا ٣١ شهريور دانش اموز پيش دانشگاهى هستم
        ايا تا ٣١ شهريور با ارايه اشتغال به تحصيل و گذاشتن وصيغه مى توان از كشور خارج شد؟
        و شرايط پس از ٣١ شهريور براى خروج چگونه است؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          قبل از 31 شهریور باید دفترچه اعزام بفرستید تا بتونید از کشور خارج بشید.

          بعد از 31 شهریور هم اگه دانشگاه ثبتنام کنید که با گذاشتن وثیقه میتونید خارج بشید از کشور. اگرم دانشگاه ثبت نام نکنید با فرستادن دفترچه اعزام و مشخص شدن تاریخ اعزامتون، تا یک ماه قبل از تاریخ اعزام میتونید از کشور با گذاشتن وثیقه خارج شوید.

          پاسخ
  13. Hamed
    Hamed می گوید:

    با سلام
    من ١٨ سالم تمام شده ، ديپلم دارم و امسال كنكور دادم و معافيت تحصيلى هم دارم . اگر بخواهم براى تحصيل به خارج از كشور بروم و غيبت هم نخورم ، چقدر بايد پرداخت كنم و نحوه ى رفت و امدم به ايران چگونه خواهد بود ؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      حتما باید مدرک کارشناسیتون رو در کشور بگیرید و برای مقاطع بالاتر از کشور خارج بشید. برای مقطع لیسانس نمی تونید.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  14. Element
    Element می گوید:

    با سلام من پاسپورتمو گرفتم اما به یه علتی به سفر خارجه نرفتم تاریخ خروجم بیست و پنج مرداد و ورود تا سی و یک مرداده….حالا اگه بخوام ودیعه رو پس بگیرم ایا پاسپورتم رو هم میگیرن ازم؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام.
      خیر. ودیعه تون رو برمیگردونن. پاسپورت که برای خودتونه.

      پاسخ
  15. کسری
    کسری می گوید:

    سلام من دو ماه دیگه اعزامم ب خدمت میخوام برم ترکیه
    توی سایتا نوشته باید دقت کنی تو تاریخ ورود و خروجت
    یعنی وقتی توی سایت داری تاریخ خروج از کشور رو میزنی باید دقیق همون تاریخ بلیطت باشه اگه دو روز بعد بری مشکلی پیش نمیاد ؟
    من وثیقه رو بدم چند روز بعد جوابش میاد
    چطور باید جوابو بگیرم ب صورت نامه هست ؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      خیر، اگر دیرتر برید مشکلی پیش نمیاد، اگر زودتر برید ایراد داره. نامه ای نداره، همه چی آنلاین انجام میشه.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
      • کسری
        کسری می گوید:

        چه نوع حسابی باید باز کنم ؟ کدوم بانک؟
        چند روز طول می کشه تایید بشه ؟ چطور بفهمم اجازه ب من داده شده؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          بانک قوامین
          برید بانک خودشون برای نوع حساب راهنماییتون میکنن. 72 ساعته تایید میشه. کد پیگیری بهتون میدن و ومیتونید وضعیتتون رو چک کنید.

          پاسخ
          • کسری
            کسری می گوید:

            سلام . الان وضعیت رو زده ک اجازه خروج تایید شده و در اسرع وقت به اداره گذرنامه منتقل خواهد شد
            الان میتونم بلیط بگیرم یا نه ؟ 5 روز هم گذشته هنوز همینه وضعیت البته دو روزش که تعطیل بود

            پاسخ
  16. فرشید
    فرشید می گوید:

    سلام من تا چند ماه دیگه تحصیلات کارشناسی ارشدم تموم میشه.
    قبل از قبولی در کارشناسی ارشد پنج ماه سربازی رفته بودم و بعد از اتمام تحصیلات ارشد بایست سربازیو ادامه بدم.
    سوالم اینه:میخوام برای بورس دکتری خارج از کشور اقدام کنم، میتونم ادامه سربازی رو پس از کارشناسی ارشد نرم و وثیقه بگذارم و برای چهار سال برای تحصیلات دکتری از کشور خارج بشم برای تحصیلات دکتری؟
    چقدر باید برای این چهار سال وثیقه بذارم؟
    و بعد از این چهار سال که برگشتم و وثیقه م رو برداشتم میتونم سربازیمو بخرم؟(الان 27سالمه)چقدر بایست بپردازم برای خریدنش؟
    ممنونم

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      جواب سوال اول: بله، امکان پذیره و مبلغ وثیقه تون ۲۰ میلیون تومنه که بعد از بازگشتتون، بهتون پس میدن.
      پیشنهاد ما اینه که حین کارشناسی ارشد کارهای پذیرش و ثبتنامتون رو انجام بدید تا بالافاصله بعد از فارغ التحصیلی، معافیتتون تمدید بشه.

      جواب سوال دوم: خیر. خرید فقط برای غایبین می باشد. کسانی که 8 سال غیبت دارند.

      پاسخ
  17. فرشید
    فرشید می گوید:

    سلام من تا سه چهار ماه دیگه تحصیلات فوق لیسانسم تموم میشه،لازم به ذکر هست که بعد از اینکه کنکور ارشد شرکت کردم، پنج ماه سربازی رفتم و سپس وقتی نتیجه قبولی در کنکور ارشد اومد، سربازی رو متوقف کرده و در دانشگاه ثبت نام کردم.
    حال سوالم اینه: برای بورس دکتری خارج از کشور دارم اقدام میکنم، ایا میتونم برای چهار سال تحصیل دکتری قبل از ادامه سربازی از کشور خارج بشم؟یعنی سربازیمو ادامه ندم وثیقه بگذارم و برم برای تحصیل دکتری؟اگر میتونم چقدر باید وثیقه بذارم برای این چهارسال تحصیل دکتری؟ تا بعد از برگشتن به ایران پس از چهار سال بردارمش و سربازی رو ادامه بدم

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      بله، امکان پذیره و مبلغ وثیقه تون 20 میلیون تومنه که بعد از بازگشتتون، بهتون پس میدن.
      پیشنهاد ما اینه که حین کارشناسی ارشد کارهای پذیرش و ثبتنامتون رو انجام بدید تا بالافاصله بعد از فارغ التحصیلی، معافیتتون تمدید بشه.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  18. مهرداد
    مهرداد می گوید:

    سلام
    من دانشجوی ترم 6 ارشد برق هستم.
    پذیرش در مقطع دکتری و ارشد چند دانشگاه امریکا . اروپا دارم.
    میخوام برای گرفتن پاسپورت برای یک سفر توریستی در اقدام کنم.
    با توجه به ایمکه در ترم 6 هستم مشکلی برای گرفتن پاسپورت نیست؟
    ممنونم از راهنماییتون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      اگر معافیت تحصیلی دارید، هیچ مشکلی نیست. برید پلیس +10 و درخواست گذرنامه بدید.
      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  19. شهاب کریمی فر
    شهاب کریمی فر می گوید:

    سلام
    من یه سوال داشتم , من از دانشگاه اخراج شدم و گفتن که باید بری خدمت , اما من نمیخوام برم خدمت , آیا با شرایطی که من الان دارم میتونم وثیقه 20 بذارم و خارج شم از کشور ( و اینکه هر کشوری می تونم برم ؟ ) و میزان وثیقه برای این مورد من چنده ؟
    ویزا و … هم هیچی ندارن
    آیا راهی داره ؟
    با تشکر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      برای خروج از کشور باید دفترچه اعزام پست کنید. تاریخ اعزامتون رو بندازید چند ماه عقب تر. تا 45 روز قبل از اعزام میتونید با گذاشتن وثیقه از کشور خارج بشید.
      مبلغ وثیقه هم 15 میلیون تومنه.

      پاسخ
      • شهاب کریمی فر
        شهاب کریمی فر می گوید:

        بسیار عالی
        یعنی بعد از اینکه دفترچه فرستادم و زمان تاریخ اعزام مشخص شد برم15 میلیون وثیقه بذارم پاسپورت بگیرم؟
        و اینکه با این پاسپورت می تونم هر کشوری برم ؟

        پاسخ
  20. علی احمدی
    علی احمدی می گوید:

    سلام خواستم بپرسم وثیقه برای خروج از کشور دانشجویان برای زیارتی غیر اربیعن هم 2 میلیونه؟ و اینکه من چون نیاز به پاسپورت دارم میخوام وثیقرو بدم که بتونم پاسپورت بگیرم بعد از کشور خارج نشم و وثیقمو رو پس بگیرم خواستم ببینم همچین کاری امکان پذیره یا اگر خروج نداشته باشیم بد از گرفتن پاسپورت مشکل دار میشه ؟ پاسپورت رو ازمون میگیرن؟ با تشکر

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      مبلغ وثیقه غیر زیارتی 15 میلیونه. وثیقه رو که گذاشتید برای پاسپورت اقدام کنید. پاسپورت رو که گرفتید برید نظام وظیفه و پولتون رو پس بگیرید. هیچ مشکلی وجود نداره.

      پاسخ
  21. حسام لطفی
    حسام لطفی می گوید:

    سلام. من مدرک کارشناسی ارشد دارم و برگه اعزام به خدمت برای دو ماه دیگه.از طرفی قصد دارم برای ادامه تحصیل مقطع دکتری در خارج از کشور اقدام کنم و با توجه به فرایند آن و مدت زمان احتمالی اخذ پذیرش از دانشگاه خارجی من در آن زمان در حین خدمت خواهم بود و قصد دارم از طریق معافیت تحصیلی از سربازی مرخصی بگیرم.برای اخذ ویزا تحصیلی و مراجعه به سفارت کشور مقصد نیاز به گذرنامه دارم ولی گذرنامه ندارم.امکان سفر زیارتی کوتاه هم برای گرفتن گذرنامه ندارم.آیا میتوانم گذرنامه بگیرم؟قبل از اعزام ؟در حین خدمت چطور؟الان قصد سفر خارجی ندارم فقط میخواهم گذرنامه بگیرم تا کارهای مربوطه را انجام دهم.

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      حتما قبل از خدمت برای گذرنامه اقدام کنید و بگیرید. حین خدمت پروسه سخت تری دارد.

      پاسخ
  22. ALireza
    ALireza می گوید:

    با سلام من امسال پیش دانشگاهی رو تموم کردم و کنکورم دادم ولی میخوام پشت کنکور بمونم و تا سال ۹۸ هم فروردین ماهش معافیت تحصیلی دارم الان میخوام برم ترکیه نیاز هست تو این یکسال به دانشگاه ثبت نام کنم یا با معافیتی که دارم و سپردن وثیقه میتونم برم؟اگر جواب خیر هست چیکار میشه کرد؟ اگر بله هست تا کی میتونم با سپردان وثیقه برم؟
    2. اینکه من 11 آذر باید ترکیه باشم کی اقدام کنم برای خروج از کشور که مجوز تا اون موقع صادر باشه ظاهرا الان اینترنتی شده

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      شما تا یک سال پس از تاریخ فارغ التحصیلی پیش دانشگاهیتون وقت دارید تا برای مقطع بالاتر ثبتنام کنید در دانشگاه و یا دفترچه اعزام به خدمت بفرستید.
      در طول این مدت اگر بخواهید از کشور خارج بشید، باید دفترچه اعزام پر کنید، تاریخ اعزامتون مشخص بشه، تا 45 روز قبل از تاریخ اعزامتون، میتونید با گذاشتن وثیقه خارج بشید.

      سوال دیگه ای باشه در خدمتیم.

      پاسخ
  23. علیرضا لک
    علیرضا لک می گوید:

    سلام در ارتباط با قانون که: مشمولان دیپلم حق ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور را دارند. و قانون جدید که کلمه خارج را حذف نموده. پسر من و بچه های دیگه که در مدرسه بین الملل درس می خوانند سالها است که تمام در سها از ابتدایی به زبان انگلیسی بوده. و تمام کتابها به انگلیسی می باشد. حالا که سال آخر دبیرستان می باشند به گواه تمام مشاوران تحصیلی قادر به دادن کنکور فارسی نیستند. و این جوری بک مرتبه با سرنوشت این بچه ها بازی می شود. دانش آموزانی که همه درس خوان وبه نوعی نخبه هستند.خواهشمنداست راهنمای کنید تدبیری بیاندایشد که به این بچه ها لطمه نزنیم. و اصلا” چرا باید قانون یک مرتبه تغییر کند و اگر می کند نباید عطف به ماسبق شود. متشکرم -لک

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      بله این قانون هست و حرفتون درسته.
      کمکی از دست ما برمیاد؟

      پاسخ
      • علیرضا لک
        علیرضا لک می گوید:

        سلام
        اول اینکه تشکر فراوان دارم که حداقل به پیام بنده پاسخ دادید. خواهش من اینست حداقل این قانون عطف به ما سبق نشود و یا حداقل دانش آموزان فوق مستثنی شوند و یا اینکه زمان کافی یکساله به این بچه ها داده شود و یا اینکه بفرمایید برای ادامه تحصیل این بچه ها چه کار بکنند. باز هم از حسن توجه شما تشکر می کنم. علیرضا لک

        پاسخ
  24. علی
    علی می گوید:

    سلام من متولد 15 مرداد 1378 هستم می خواستم بدونم که تا چه تاریخی می تونم بدون وثیقه از کشور خارج شم

    پاسخ
  25. خشایار
    خشایار می گوید:

    سلام
    من متولد بهمن 73 هستم.92 دانشگاه قبول شدم.بعد دو سال تحصیل برای تحصیل در خارج از کشور اقدام کردم ولی چون لیسانس نداشتم بهم معافیت تحصیلی برای خارج نمیدادن منم وثیقه 15 میلیونی گذاشتم به ترکیه سفر کردم و بعدشم به کشور مقصد .بعد ار خروجم از دانشگاه ایران انصراف دادم.
    الان زمان غیبت من از کی محاسبه میشه؟ از بعد پیش دانشگاهی یا زمان انصراف؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      شما روزی که مجوز خروج از کشور گرفتید، بهتون یه تاریخ دادن که تا اون تاریخ برگردید و خدوتون رو به نظام وظیفه معرفی کنید. که نکردید. از اون تاریخ غیبتتون حساب میشه.

      پاسخ
  26. رهام
    رهام می گوید:

    با سلام
    من بهمن 95 دیپلم گرفتم و چون دانشگاه اجازه ثبت نام نداد از مهر دانشگاه میرم
    قصد خروج از کشوردر سال 96 رو دارم ولی میگن باید وضعیت تحصیلی مشخصی داشته باشی حالا من باید چه کار کنم که اجازه بدن در سن 18 سالگی قبله دانشگاه سفره خارجی بروم
    پیشاپیش ممنون از جوابتون

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      تنها راه برای خروج ارسال دفترچه خدمته
      دفترچه بفرستید. تاریخ اعزام بگیرید. تا یک ماه قبل از تاریخ اعزام میتونید از کشور خارج بشید. دانشگاه که ثبتنام کردید، برید و اعزامتون رو کنسل کنید.

      پاسخ
  27. علي
    علي می گوید:

    سلام بنده بيست سالمه والان سال دوم دانشگاه هستم. مراحل جهت اخذ پاس وخروج از كشور چگونه است؟
    مبلغ ضمانت چقدر ه؟
    چرا مستقيما با اخذ مبلغ جريمه بدون غيبت معافي صادر نميشود؟ حتما بايد غيبت داشته باشي تا با پرداخت جريمه معافيت بدن؟ ممنوم

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      برید سایت evazifeh.epolice.ir

      برای سفرهای سیاحتی 15 میلیون مبلغ وثیقه اس

      در مورد سوال آخرتون هم بله، حتما باید غیبت داشت. در مورد دلیلش هم قانونه دیگه.

      پاسخ
  28. شهریار
    شهریار می گوید:

    سلام. می خواستم بدانم بعد از اینکه تحصیل فردی که بعد از درس مشمول خدمت میگردد، تمام بشود، آیا فرد می تواند سفر سیاحتی به کشور دیگری داشته باشد؟
    آیا برای داشتن سفر نیاز به گواهی است؟ ( البته با توجه به اینکه درس تمام شده است، از دانشگاه گواهی ای نمیتوان تهیه کرد.)
    من شنیدم که بعد از تحصیل تا یک سال همچنان گواهی معافیت می دهند، یعنی میشه اقدام برای سربازی نکرد. حالا می خوام بدونم در این یک سال میشه از کشور بدون مشکل خارج شد؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      پس از فارغ التحصیلی، اگر میخواهید از کشور خارج بشید باید حتما دفترچه بفرستید. تاریخ اعزامتون مشخص میشه همون موقع. تا روز قبل از تاریخ اعزام میتونید از کشو خارج بشید.

      پاسخ
      • شهریار
        شهریار می گوید:

        یعنی بدون فرستادن دفترچه نمیشه اصلا؟ پس 1 سال معافیت، بعد از اتمام تحصیل چیه؟

        یک سوال دیگه داشتم راجع به این موضوع که میشه تو هر 6 ماه 2 بار از کشور خارج شد. این 6 ماه چطوری حساب میشه؟ 6 ماه اول ساله منظورشون؟

        پاسخ
        • Admin
          Admin می گوید:

          بدون ارسال دفترچه نمیشه. چون باید تعیین و تکلیف خدمتی بشید.
          توو سال هر چند بار که بخواهید میتونید از کشور خارج بشید، فقط بین هر بازگشت و سفر مجددتون باید یک ماه فاصله باشه.

          پاسخ
  29. سینا
    سینا می گوید:

    با سلام میخواستم بپرسم من پذیرشمو برای ارشد گرفتم الانم تو ایران دارم ارشد میخونم برای فرار از سربازی ..نحوه خروج از کشور به عنوان سفرهای علمی حساب میشه ؟وزارت علوم با اینشرط خروج از کشور میزنه و مشمولیتمو هذف میکنه که من بعداز تحصیل برگردم؟یا مشکلی برای سربازی پیش نمیاد؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      باید 20 میلیون وثیقه بذارید تا بتونید اونور تحصیل کنید. بعد از اتمام تحصیل اگه برنگردید پولتون ضبط میشه و غیبت میخورید.

      پاسخ
  30. علی
    علی می گوید:

    با سلام
    آیا این گفته که” کسانی که از کسری6ماهه بسیج استفاده کردن توی گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاهای خارجی بخصوص دانشگاهای آمریکا دچار مشکل میشن “درسته؟

    پاسخ
    • Admin
      Admin می گوید:

      سلام
      ما هم شنیدیم این موضوع رو. ولی هیچ دلیل و مدرکی برای اثباتش وجود نداره.

      پاسخ
  31. حمیدرضاامیری
    حمیدرضاامیری می گوید:

    برای گرفتن کد سخا راه دیگری جز مراجعه به پلیس10+ وجود ندارد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + سیزده =